lördag 30 maj 2009

Loj, lojare Tessan!

Helvete! Det värsta jag vet är hundar, och människor också för den delen, som inte anstränger sig. Så är det nu med lilla puttinuttan... Oj då, nu blev det ett nytt namn och som vanligt så är det inga hedersutnämnanden. Jag fick dessutom höra, tack så mycket för det för det hade jag glömt, att hon är skendräktig. Ja-ja men det skiter jag i för man (läs hon) ska anstränga sig ändå. Fast det finns det tillfällen när hon gör. Här kommer det ett exempel på detta. Igår var vi alla och tittade på lydnadsprov. Såg på både kända och mindre kända ekipage och vissa var bättre än andra. När man tittar på är det gott att inmundiga hamburgare, dricka, kaffe eller te förstås och lite mumsigt till detta. Då, fan är det fart på den lille. Pang så var halva lilhusses hamburgare borta, puff så försvann en dammsugare eller vad de nu egentligen heter. Men om man bortser från detta låg hon mest och slappade i gröngräset.

Det gjorde inte han som blivit av med de två stora gärncellerna. Observera att nu är stavningen korrekt denna gång, detta kommer ju sig av att han vill (ska nog stå ville) gärna - och det var ju dom som försvann. Han var lite mer yster men så ska han på uppfostringsträff idag också. Måste dessutom lägga till att det där med att åldern halveras stämde inte. Eftersom det var 2 gärnceller så halveras åldern först en gång, sedan en gång till. Är man två år blir man sålunda först ett år sedan ett halvt år. Fast han kommer tillbaka.

Åter till den lilla soldyrkaren. Jodå, hon ligger just nu bredvid mig i solen och gör det som många gör i solen - bara ligger där. Enda gången hon rör sig är när hon efter en stund kommer i skugga. Då flyttar hon sig till solen igen...

Provade att jobba lite på lydnaden i morse. Helt plötsligt fick jag till ett perfekt framförgående tills min perceptionsförmåga (skrev om detta fenomen på någon annans blogg) tog in vad Tessan redan gjort - en STADSBUSS. FAN! Man kan ju inte ha bussar med sig på appellplanen heller? Hon tänder på bussar och hur skoj är det på en skala? Där sprack den drömmen att hon återgått till att vara min pigga lilla Ferrari. När jag sedan sa och begärde ett sitt så visste hon inte vad det var eller rättare sagt så sa hon nog så här "JAG GER FULLSTÄNDIGT FAN I VAD DU SÄGER TILL MIG, NU BESTÄMMER JAG". Men är det något som sporrar mig så är det när man vill testa gränser. Vi lär återkomma i ärendet!

Lördag idag och snart ska man infinna sig för tjänstgöring. En av mina allra bästa vänner har kalas idag och det finns att fixa med inför denna tillställning. Jag kan lova att hon kommer att bli rätt förvånad över vad som kommer att hända. Allt detta medför att det blir lugnt på hundfronten resten av dagen och en tag i morgon också, är jag rädd för. Men snart är vi igång igen.

Idag tränar Tessan på att ligga i solen. I vilken klass är det med? Tror att vi kan få fina betyg för detta.

Har du badat än?

2 kommentarer:

Badkrukan sa...

"Lata sig i solen" ingår i klass Tonåring, där tävlar förutom Tessan även min son...
Vi ses snart!

Annica och Ilka sa...

Man ska slappa och må gott i solen, kan man dessutom sno åt sig en hamburgare så är väl livet på topp, om man är hund förstås.

Du får vara glad för att tessan har näringsdrift och en tydlig av-knapp *s*...Ha det gött!!!