måndag 18 maj 2009

Det regnar!

Usch blä och fy, finns inget tråkigare än regn. Speciellt inte vid denna tid på året för regn är lika med vatten i skogen, vatten i skogen är lika med plantskola för mygg och mygg - tycker vi inte om. Fast regn hör ju hösten till och hösten är just precis före vintern och om man räknar lite snabbt så kan det vara snö om cirka 5 månader...

Har fortsatt med spårträningen och det går alldeles utmärkt. Ett elitspår i lördags med alla pinnarna hem och ett lägrespår igår, vilket jag inte gått själv, med en pinne borta. Låter som ett gott resultat tycker jag trots att skogen var full med frömjöl från gran. Allt är frid och fröjd det är bara lite klent med att plocka upp pinnarna som stör bilden. Fast hon har lagt nosen på dom kan man se av kladdet på dom. Så därför får jag vara mer vaksam så att man kan berätta att dom är viktiga.

Så därför blir det att lägga lite energi på att få till lydnaden också. Det har andra gjort fick jag se på telefonen igår när ett sms trillade in och visade på ett gott resultat från en träningskamrat. Så nu väntar vi bara på tårtan.

Dags att dra iväg på sjukgymnastik. En timme liggande, stående, hängande och pustande är vad som väntar. Låter nästan som om jag skulle tränas för ett lydnadsprov eller bruksprov. Undrar vad det blir för betyg? På tal om detta så läste jag om en snubbe som i mitten av 1800-talet sa så här: "den som inte lägger tid på friskvård - får lägga tid på sjukvård". Verkligen något att tänka på och ta fasta på. Tror inte det räcker att bara vara...

Ha det gött!

2 kommentarer:

Träningskamraten sa...

Regn är bra för allt som växer! Säg den glädje som varar... Gissa vilken hund som i kväll fått sin ena framtass ihopsydd?! Det har banne mig gått troll i henne.

Stefan sa...

Det är inte sant..? Det måste vara en så kallad A-hund. Du vet de där som lever på gränsen och bara måste göra saker innan huvudet förstått vad som hänt...

Hm, eller så är det kanske dags att städa på tomten eller i skogen ;-)