onsdag 6 maj 2009

Damernas...

Hejsan hoppsan!
Mitt i veckan, lillördag eller som Gert brukar säga "lilla patteklappardagen". Vet inte vad som passar bäst mer än att det är mitt emellan så att säga.

Sedan sist har det inte hänt speciellt mycket. Jo, vi har varit och campat men det blev mest i bilen för hundarna. Vi har också varit ute och sprungit. Tessan visade att man kan jobba bra om man vill och det ville hon. I 8 av 10 km var det hon som stod för farthållningen. Nicki smög mest med och hamnade i jämnhöjd med sprintern. Kan vara värmen som hon har allt större problem med?

Ingen lydnad eller så? Varför, jo Tessan löper fortfarande och maken till strulfia får man leta efter. Dock inte så långt eftersom det finns andra som har uppenbara problem med just hennes löp. Nu är det dock av övergående karaktär och om man bara låter bli att lyssna - går det bra. Nu är inte alla utrustade med denna förmåga varför tålamod är en god egenskap. Eller så kan man vara lite hörselskadad som jag själv - då försvinner mycket av sig själv. Va sa du nu då?

Varann damernas är en variant men i Tessans fall så har jag aldrig sett någon hund bjuda ut sig så kopiöst. Nästan gränsfall till omvänd våldtäkt om du förstår hur jag menar. Vill inte höra något i stil med sådan husse sådan hund - för det stämmer absolut inte.

Om man nu lever i den bästa av världar så blir det trots allt så, att jag kommer att (var det inte mycket av att just nu?) låta Tessan spåra på fredag och lite annat också. Fast osvuret är bäst...

Medlemsmöte idag. Ska bli intressant att se och höra hur många själar som använder sin möjlighet att, i demokratisk anda, vara med och påverka föreningsarbetet genom att närvara på mötet, lyssna och reflektera över informationen samt, i den mån det känns angeläget, säga sin mening och argumentera för sin sak? Tänk om alla kommer - vad roligt!

På tal om flickor som bjuder ut sig. Var till Mariebergsskogen på valborg. Beklämmande att se alla flickor med minimal klädsel och i ett tillstånd där de inte har en aning om vad dom håller på med eller har någon möjlighet att freda sig om det skulle behövas. HUVA!

Voff!

1 kommentar:

"lillördag" sa...

Har ett annat namn på onsdag!!!!!!!!!! Kanske jag tar det öga mot öga.
-Vill inte höra... ok då,syns te helga