fredag 3 juli 2009

Gott

att man snabbt anpassar sig till rådande väderlek. Undrar om det funkar lika bra när vi på måndag (enligt de som säger sig veta) återgår till regn och rusk? Fast det är bra för svamp och för den som vill springa med sin hund, så det så!

Såg (läste) att jag blivit "gubbe". Konstigt, inte känner jag mig som en sådan? Fast skribenten ska få förklara detta när vi ser varandra på annan ort, kanske redan idag?

Har bokat in oss, mig och Tessan, på nästa prov. Nu blir det träna träna som bara den. Tänker nämligen inte få låga betyg på linförighet, läggande och ställande igen. Vet att hon kan bättre men det var kanske för att husse var lite för ringrostig och för lite nervös (varför ska man vara det?) när vi skulle till senast? Det har blivit några lata dagar och hon går och tittar på mig (ibland) som om hon undrar varför de dagliga, 2 till 3, passen av träning försvann.

Nu ska det packas och städas en del. Kan vara gott att vara klar i tid?!

Ha det gott med era 4-benta!

Inga kommentarer: