tisdag 14 juli 2009

Lite summeringar!


Hej hopp i sommarsverige. Idag har det inte regnat ett enda dugg i Solstaden. Bara något enstaka moln som dragit förbi. Lite sämre var det någon mil härifrån där det regnade i flera timmar.

Det är en hel del bilder idag. Allt från mat till supersug. Jag kommer bara att låta bilderna komma i den ordning jag hittar dom och kommenterar här och nu. Jag hat tidigare pratat om boken Nextopia. Jag kan bara säga en sak - LÄS DEN. Glöm vad du gjort, det enda som räknas är vad du kommer att göra. Det finns inget så starkt som en förväntning. Detta är verkligen något att tänka på. Så, nästa gång jag skriver en jobbansökan ska jag bara berätta vad jag kommer att göra - inget om vad jag har gjort eller vad jag kan.


Det finns ett kort på en bil. Föraren av denna bil gillade tydligen inte att jag, med husvagn, svängde ut flera hundra meter dom. Han skulle till varje pris förbi mig varvid han tutade i 20 sekunder och trängde mötande trafik halvvägs ned i diket. Bilden är tagen några mil senare. De 50 metrarna han kom före var tydligen viktigare än allt annat?!

En hel del bilder på vatten är det. Jag kan lugnt säga att det var attans så blött. Bilden med virvel i/på måste dock kommenterar lite till. Diametern var över en meter, helt otroligt... Vägen som börjat spolats bort klarade sig men cirka 1 meter av vägbanan hade försvunnit under natten.

Besöket i Ånnaboda gillades av hundarna. På bilden kan vi se en naturlig lega. Kan tillägas att en hund var innanför den vi ser i hålet. En ville inte alls dit och titta...

Innan syndafloden kom igång förärades en lokal krögare i Borgvik med ett besök. Maten var rätt ok men bäst av allt var vädret och pilsnern. Har du möjlighet så kan jag rekommendera en grillkväll där.

Å så var vi där, dagen innan prov. Har knuggat på ordentligt och det som var bra har blivit bättre men, jag upplever att det som var osäkert har blivit osäkrare. Men i morgon tar vi hem ett första pris - det käre läsare kan du förvänta dig av oss!

Over and out!

Inga kommentarer: