onsdag 8 april 2009

Frisk - vad är det?

Goddagens gott folk! Nyss hemkommen från VC och har lämnat ett uppsjö med prover. Tror det totalt var 11 rör med diverse innehåll och utseende. Återstår att lämna 3 rör till men det bli efter helgen. Passa på att kolla lillhusse när vi ändå var där. Öroninflammation och penicillin i 5 dagar. Hur skoj var det då?

Med utgångspunkt i detta blir det inte speciellt mycket på hundfronten. Tvingas även ställa in dagens träning. Började förra veckan och ställer in idag. Låter som en halvskadad hockyspelare ungefär. Tror rätt säkert att guldet hamnar i Karlstad igen. Tur för mig eftersom jag spelade på det i september! Blir väl någon extra krona i börsen.

Har sett ett antal vårtecken och lägger ut några av dessa här. Jag har ju förstått
att vissa tycker om denna tid trots att vi har rinnande näsor, hemska mygg, svett och annat otyg att vänta. Fast, lite så här oss emellan, gillar jag denna årstid också om man bortser från det nämnda.

Visst ja, söket i helgen. Körde en plats i repris. Berg, enligt någon, på ena sidan och halvägs ut i Vänern på andra sidan. Valde att lägga en figg ute i sjön och två uppe på "berget". Det gick - skitbra. Tessan var verkligen motiverad att jobba men som vanligt var det lite si och så med att lyssna på husse. Första figgen klippte hon på studs och lekte lite med bollen. Betydligt mindre än tidigare så våra åtgärder innan, var tydligen bra. Andra figgen fick hon vind på och löste direkt. Det tokiga med detta var att hon inte gick rakt ut och vi fick således ogenomsökt område men det ville jag inte bråka med henne om, då. Sedan var det skick mot berget igen och hon kom tillbaka efter ett tags ropande. Tror att hon var på väg till figgen men hon kom tillbaka till mig detta till trots. Vänder på henne och ska skicka ut igen - det gick inte. Om det berodde på att hon redan sökt av det området eller om hon hade figge 3 i huvudet vet jag inte. Så då vände vi oss igen och skicka, vilket gick helt 100. I samband med påviset hittade vi en figge som hängt upp blöta strumpor och skor och som satt och solade solade sig. Är det det som kallas att förena nytta med nöje? Betyg 9 ansåg jag vid fikat men det var kanske lite i överkant?

Om du kan hålla tyst kan jag berätta att jag fuskade med Grumsmöntret, jag fikade lite långt tidigare än efter att alla är klara. Kan vara bra att variera sig något och jag har förstått att andra sökgrupper, gör på helt annat sätt...

Lade ner mig en del på att se om man kan förändra motivationen hos sprintern genom att höja kvalitén på belöningen. Och se, det gjorde det. I detta fallet innebar det att man fick ge 100% i lek och lyfta leken till en kamp - oss män emellan. Det kommer att bli jobbigt att vara figg för honom framöver nu när "duttandet" med godis är över.

Övriga ekipage gjorde även dom fina prestationer även om någon lurades med rullen. Några började också att fira påsk i samband med fikat, kan man börja med ägg en vecka innan?

Kanske kommer vi igång med någon hundaktivitet inom det snaraste men just nu är det
inte mycket som händer. Skulle vara gott att kunna lägga en heldag på sök.

Glad ägg och passa er för påsken!

Inga kommentarer: