söndag 19 april 2009

En snabbis av veckan!


Attans, nu ligger vi efter igen. Så därför blir det lite om mycket och mer är på g men det blir inte förrän i morgon det.

Har under veckan varit rätt duktiga att träna på lydnad. Till och med var jag på klubben en kväll. Vi börjar få lite ordning på en del saker och ting men ju mer man håller på ju mer upptäcker man vad som är kvar.

Vi har även varit ute och sprungit ett par gånger och ena gången gick det bra för att nästa vara lite si och så. Tror till viss del att problemen är relaterade till en allt varmare utemiljö. Har alltid haft några veckors omställning på alla mina tidigare stjärnor. Fast när det gäller "kansjälv" vet jag inte. Det kan lika gärna vara något annat i huvudet på det lilla livet?

Igår var det sök som gällde. Det är faktiskt vissa spår kvar av vintern som synes på bilderna här. Solen och våren gör sitt också och vet ni vad? Jo, vi stötte på en paparazzi som var ute efter något smaskigt att avslöja kan jag tro. Bra jobb vad det gäller hundarbetet men alltid lägger Tessan med något som inte alls hör hemma. Och som oftast, är det att stänga av kommunikationsutrustningen. Funderar på att köpa en sådan där flaska med instängt ljud, möjligtvis kanske det skulle kunna fungera? Ja ja, nu var det egentligen inte att lyssna som jag tränade på egentligen utan att snabbt ta sig ut till figgen och erhålla lite mumsmums. I just detta var det värt en 9:a. Så jädra tokigt är hon inte även om man kanske kan tro det, med utgångspunkt i hur jag framställer det lilla trollet ibland.

Ja just det söket ja. Jag må säga att våra tillrättalagda övningar ger frukt för alla ekipage. Det är ju det det handlar om, att ge rätt belöning för att ge våra hundar motivation för att göra det vi önskar. det måste man alltid komma ihåg, eller hur? Nästa gång ska vi göra någonting riktigt svårt som vi inte gjort förut, tror jag.

Idag ska det bli MH och det kan sluta precis hur som helst. Kanske biter hon någon och åker ut med oacceptabelt beteende eller så visar hon upp ett samlat intryck och de kvalitéer hon faktsikt har. Rapport om detta kommer i morgon, kanske.

Sätt på fästinghalsbanden, säsongen har börjat...

På återhörande!

2 kommentarer:

Nöjd matte.. sa...

Hur var det här med att tänka positivt? Tack för toppenarbete som fig igår, vet att det är slitigt men J gillar det

Figge sa...

Ja ja, positivt eller realistiskt?

Varsågod. Känns bra att vi hittat det som han upplever det värt att anstränga sig för. Alla går inte i spinn (som i mitt fall) för några korvbitar eller för lite bollek.