söndag 29 mars 2009

Förkylt - igen!

Hejsan hoppsan!
Har varit på kurs och snackat tävlingspsykologi, bubblor, tränat hund på vettiga moment som roliga moment. Lärt mig många nya sätt och tagit del av andras erfarenhet. Inspirationshelg var det och det stämde jättebra, man blir tänd.

Bra mat med ett undantag men det berodde säkert till 100% på att jag under gårdagen återigen drabbades av en jä... förkylning igen. Förra gången satt den sig på höger sida av halsen. Denna gång på vänster sida. Orkade knappt gå, andfådd så det lät som om man precis avverkat ett maratonlopp på typ 2 timmar...

Flera spännande överraskningar i form av något till munnen som present bjöds det på och jag skickar ett stort virtuellt tack till den/de som möjliggjorde detta. SF har dessutom stärks sitt varumärke i mina ögon vilket inte är att förringa.

Hur gick det då för Tessan? Jo, bara bra. Hon har fått sprungit och lekt flera gånger som en tok. Hon har blivit tränad med ett mycket gott resultat. Hon har tränat på att vara med andra hundar och andra människor - bara bra utfall här också. Hon har till och med varit lös och det har funkat det också. Enda gången det fallerade var när jag belönade med en boll. Hm, att man aldrig lär sig. Du som sett detta kan skratta gott, det såg ut precis som vanligt...

Ska försöka få ut några bilder från våra aktiviteter i möra eller så.

Känner mig lite bättre från förkylningen nu men det är klart, medicin ska ju lindra.

Till onsdag sparkar vi igång gruppen för träning av planmoment vilket, på ett eller annat sätt, blir i samarbete med SF. 18:00 ses vi på I2's gamla område, Norra fältet. Bubbelinformation tillämpas. Välkomna!

Less is more!

5 kommentarer:

Maria sa...

Låter som ni haft en bra helg! Jasså - Svensk Filmindustri är intresserade av ett samarbete:-) Jag dyker upp om jag får en mer deltaljerad beskrivning av platsen. Kan man ta med en vän?

Stefan sa...

Jodå, helgen gav mycket...

Har fått ihop en royalty med SF. Candid camera - you know!

Självklart får man ta med en eller flera vänner. Ju fler ju större gage...

Platsen är gräsbevuxen och så här i början av säsongen är det inte mer än midjehögt. Såg att det låg ett tunt lager av vitt på. Om man riktar blicken åt ena hållet kan man studera en del av det svenska transportsystemet. På gångavstånd kan man, om man så önskar, bli blöt. Det finns även intressanta platser i nära anslutning om man vill (kommer in) för att köra ruinsök. Räcker detta eller vill du har det mer specificerat? Fast jag tror att det var något annat du syftade på än vad jag svarade på? Därför kommer lite kompletteringar här. Själv använder jag WGS84...

RT90:
X: 6588050, Y: 1368618

WGS84:
Lat N 59° 23′ 33″ Lon E 13° 29′ 33″

Decimal:
59.3925, 13.4926

Jag kan komplettera med en manuell beskrivning också.

Björnis sa...

Tydligen så använder du inte "rätt" medicin.Kul att ni har haft en trevlig och givande helg. Tyvärr så tillhör jag/vi näringslivet onsdag men jag hoppas att ni bara tränar en timme, onsdag börjar det............

Stefan sa...

Det där med medicin är ju en konst och man kan ju bli konstig av den också. Inte lätt att vara medicinman!

Vi kör numer bara med kvalité varför det inte kommer att bli mer än en timme effektiv träning. Sedan är det ju det där med ryggsäckarnas innehåll som kan dra ut på tiden. Tur att det börjar en halv timme senare än vanligt...

björnis sa...

Man kanske inte blir kryare, men det är roligare och vara sjuk!!!!!
Ryggsäckarnas innehåll varierar från gång till gång så ni får vara nogranna med vad ni packar ned.