torsdag 12 mars 2009

Det var ett väldans gnäll!

Även om jag inte varit så flitig med skrivandet en tid så borde jag sett till att "gnällspikarna" inte kommit i kontakt med tangentbordet. Därför blev det en straffrunda idag för dom. 18,5 km fick dom att bli ganska spaka. Själv känner jag inte ett dugg av den lilla rundan. Iaf inget som jag skulle erkänna. Avslutade passet med ett besök på den lokala SPA-anläggningen i allmänhet och relax-avdelningen i synnerhet.

Väldigt gott om snö i skogen och en rådjursskank. Den var spännande tyckte Tessan och ville väldigt gärna ha den med. Det ville inte jag och den ronden vann jag. Tessan ansåg sedan att allt som stack upp ur snön var ett nytt spännande kadaver. Det blev lite ryckigt med löpningen därefter kan jag lova. Tog väl en mil innan den minnesbilden försvann.

Om hästfolk tycker jag inte. Undrar hur man tänker när man rider med sin häst i ett motionsspår där någon stackars krake, manuellt, åkt en massa varv för att få skidspår och vi andra håller oss på sidan? Oj vad jag hoppades att vi skulle träffa på varandra...

Idag har det kommit en liten inbjudan till sök, brukslydnad och saklet. Detta är tänkt att gå av stapeln 26-28/6. Meddela intresse till mig, på lämpligt sätt, så får ni veta mer.

Till helgen är det mycket på G fast som vanligt bara en dag för hundarna. Konferenser och möten tar väl mycket tid i anspråk. Ibland tycker jag inte att man ger de 4-benta en riktigt ärlig chans. Mycket tid i bilen blir det och tyvärr är det inte någon prestation som bedöms, ännu. Kanske blir det en delmoment i rallylydnaden?

Nej, nu ska jag ut och spåra en stund. Därför har jag inte tid att skriva mer.

Än så är det vinter, skönt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Rallylydnad eller freestyle, kanske det vore något !!!!!!!!!!!!!!!!!