tisdag 2 december 2008

Titta

det snöar, titta det snöar, allting blir vitt vitt vitt. Nu känns det som om livet kommer åter. Tyvärr är de ännu lite för slaskigt för att man ska kunna ta fram laggen och bli "dragen" - men det närmar sig. Får nog se till att få på boxen och då är det inte vinboxen vi pratar om...

Hundarna blir också glada av snöandet. Dom stretar och drar som bara den. Stretar är betyg 8 om det gäller framförgående. Tänkte att någon aspirant skulle kunna behöva den kunskapen i morgon. Vi säger "skit"prov på er. För det är väl som med alla andra områden man ska börja med SKIT- fiske, jakt eller vad det nu är. Fast egentligen menar man tvärsom. Detta är en märklig företeelse.

En annan märklig företeelse är att det finns de som anser att 10 är svinottan. Fan, det är ju lunchtid - minst. Vad är det för fel på 8? 7 skulle också kunna funka ja till och med 6 om det inte vore för avsaknaden av ljuset. På tal om 6 så köpte jag idag en 5 meters men missade honan. Hanen fanns med men utan honan så funkar det inte. Det fanns dessutom möjlighet att styra det hela med en extra dosa som man kan pilla på och få till det. Ja-ja det krävs ju att man upprättat någon typ av anslutning förstås. Vadå svammel? Det är ju en liten gåta vet ja... Vad är det jag har lagt mina surt förvärvade penningar på? Kan bli en belöning lagomt tills på lördag om man är på rätt plats i rätt tid...

Ska nu pröva en annan sak som jag la penningar på. Om det funkar så blir jag glad. Detta ska man ha till natten och det är inte inkontinensskydd - än... Rapport lär komma om detta.

I morgon blir det en smäckad dag. Långpromenad på morgon, sedan blir det en löprunda, följt av plasmalämning, därefter blir det skridskor och som avrundning har jag tänkt mig ett hundsläpp på lämpligt ställe. Det går kanske att trycka in något mer, motionscykeln måhända?

Sov gott och kli de små!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om man öppnar en vinbox så kan man bli lite "dragen"

Anonym sa...

Vilket bra förslag, då får man genast skynda och införskaffar en sådan. Att bli "dragen" är förenat med samma känsla som att segla, åka motorcykel etc.