tisdag 30 december 2008

Juls(t)ök!

Nu är julen över och influensan också. Har förstått att vissa dragit på sig andra sorters krämpor. Så det kan gå... Fast nu är nog det mesta stöket över - för den här gången?

Har faktiskt varit ute och rört på benen i lite bättre tempo med de fyr-benta. Dom verkade gilla det för jag har lite värk, vad det nu kan bero på.

I söndags var det sök på agendan. Återigen en alldeles för lätt ruta. Platt och lätt kuperad med några omkullblåsta träd i den första delen av höger sid. Har förstått att mina kamrater har en helt annan syn på saken men det är väl som att ställa frågan "när är en revolution tillåten"?

Det var lite skiftande resultat idag. Flera av hundarna hade nog fortfarande julledigt men de kom igång på ett eller annat sätt. En del självmant, en del med hjälp.

För vår del så var hon inte riktigt på G från början men det gick att få igång lilla fröken. Skötte sig bra i närheten av husse dessutom. Ångrar att jag inte satte på inspelning när hon tog itu med den något mer annorlunda delen av rutan. Det skulle vara roligt att se det igen hur hon ömsom hoppade över eller på träden ömsom kröp under dom. Om hon fann figgen? Självklart... Fick en rolig kommentar om hur påviset skulle klaras av och jag blev lite kall tills jag såg hur Tessan löste det hela. Hon tog nämligen och gick utanför området med träd. Så det blev just a walk in the park för vår del med den figgen. Nästa figge löste hon också men det tog tid att lokalisera och behövde en del hjälp att komma igång. Hon blev trött i kolan och jag beordrade en flyende figg på andra sidan efter påviset. Och att det bara var i huvudet som tröttheten satt kan nog alla skriva under på. Vill gärna att hunden går ifrån skogen med en positiv minnesbild...

Själv fick jag första pris i att gömma mig. Fast det är inget pris man vill ha för då funkar det ju inte för hundarna... Ska inte ta något mer julbad med tvagning, kan ha varit det som ställde till det?

Sitter och tittar och lider med Nicki just nu. Varför? Jo, det finns alldeles för många människor som finner nöjde av att se sina pengar gå upp i rök och eftersom vi fortfarande (filmmässigt) inte är klara med Harry Potter så inkluderar just detta med rök även en oönskad ljudeffekt. Kan man inte en gång för alla förbjuda alla smällare eller rättare sagt raketer eftersom smällare numera är förbjudet. Fast man kan förkläda smällare som raketer och då är dom lagliga igen, konstigt va? Hur som helst så är det mycket flås och så för den gamle, tråkigt! Eftersom vi inte längre har någon källare att gå ner i, blir det att vistas på annan ort tills det hela lugnar ner sig.

Nej nu tror jag att det får räcka för i år. Vi hoppas komma tillbaka nästa år igen med nya spännande eländen eller vad man nu ska kalla det.

Visst jag svaret på frågan. När den lyckas!

Ett riktigt gott slut, ett gott nytt tillönskas alla våra läsare! Det är åtminstonde någon som läser har vi sett...

Var snäll och go mot alla du är tillsammans med även hundarna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lider verkligen med alla hundar som flåsar i dessa dagar! Finns butiker som bojkottar rakter - uppmanar alla att handla där och stödja dem!! Här på bondvischan har vi ännu inte sett röken av några raketer och hoppas att vi slipper fortsättningsvis också. Gott nytt!