söndag 18 april 2010

När vi nu ändå är i farten!

Dagens spektakel handlade om bl.a om uppletande. Kan säga så här: synd att det inte handlar om hur stor ens hund kan göra en vallad ruta. För om det var det som betygssattes tror jag att vi skulle bli svårslagna. Puh! Tessan provade också att leka herre på täppan!

Hur som helst så är jag nöjs med resultatet. Lite sakta in men den lilla ... skötte sig rätt ok, kan jag tycka. Pip och gnäll vid trädet men, det är ju inte det som räknas, eller hur?

Sedan blev det en stund på plan efter att ha rensat bäcken... Finns det ingen som ansvarar för sånt? Är mer än nöjd, måhända att den lilla ... snart lyckats samla ihop till en ny start. Fria följet kommer - tror jag, hopp tränar vi aldrig så, apportering klart gk, inkallning jaa, ligg och stå helt acceptabelt. Hm, detta tål att tänkas på.

Har dessutom studerat varenda bajsruka idag, Mycket metall kan jag lova. Verkar ändå att det hela gått över förväntas. Inget blod och ett allmäntillstånd som lovar gott.

Nickibus var med och snitslade en högreruta. Övertygad om att hon på 20 minuter hann med 10 km, bara sisådär. Bara att hoppas att dom inte lägger ned skogen den kommande veckan.

Laddar inför nästa helg med lillhusse i vagnen, Tråkigt att matte är upptagen på annat håll. På tal om matte så fixade vi till lite extra för hennes lillfräs idag. Såg ut och kändes som att han köpte det nya upplägget med hull och hår. Knepigt det där med hundar som kör med självbelönande (oönskade) beteenden. han gick sedan jävligt bra på planen.

Nu blir det Wipeout. Jyckarna har angjort sina bryggor så att säga. Lite skratt medan dom vilar upp sig efter denna underbara helg.

Campingvärden ligger dåligt till, fortfarande. Hittade inte myntinkastet utan slängde pengarna på annat = Stadium, Snön är ett minne blott och jag har ont i...

Först en puss till min kära, sedan kramar till alla andra.

Sköt om er!

Inga kommentarer: