fredag 9 oktober 2009

Städdag!

Fredag kan vara städdag. Då tar man fram rätt verktyg och avlägsnar skiten som allt eftersom växer och förhindrar normalt levene. Det räcker inte med att låta det vara eller att lyfta på lilla mattan och gömma det där - det är ingen lösning som håller i längden. Fast det kan vara väldigt jobbigt det där med att rensa bort skit. Det försvinner inte av sig själv oavsett hur mycket man än vill det. Det går inte att tänka bort eller för den delen, tiga bort. Fast det finns flera sätt att angripa skiten och det är väldigt bra.

-Skit på dig, sa man till varandra i Göta kanal 2. Och alla var lika glada ändå...

4,23 % på 4 dagar. Det blir en 380 % på ett år. Ibland känns det väldigt gott att tänka så. 100 000 blir då nästan 400 000 på ett år, tjoho för börserna! Östeuropa och latinamerika går starkt nu.

Hund!
Har hittat ett spännande motsatsförhållande hos Tessan. Har sett det länge men inte riktigt fått det att gå in förrän vi gjorde en liten övning häromkvällen. Om Tessan inte kan styra över situationen själv agerar hon med både kraft och tyngd för att lösa problemet. Detta har jag vetat från första stund jag höll henne i min famn för snart 2 år sedan. Det är fortfarande på det viset att jag får gå in och styra upp både det ena och det andra. Motsatsen till att agera är att inte göra ett skit (nu kom det igen!). Nu vet jag när det inträffar...

Men det tänker jag berätta om en annan gång. Kanske vill du gissa eller fegar du ur nu?

I detta forum får man reflektera, påstå saker, tycka till och ja till och med säga sitt hjärtas mening. Det är helt ok för mig men försök inte lägga band på mig då blir jag bara etter värre.

Ha en trevlig helg och skit på dig!

5 kommentarer:

Bitsk sa...

Är det till att vara lite vass på tangenterna idag? ;-)

Inte bajsnödig sa...

Fegar ur? Hänger inte med är snarare rätt benämning.

Städfarbrodern Stefan sa...

Tja, köket tog säker 6 timmar att klara av. Bara det...

Hur skoj är det på en skala? Inte konstigt att man snackar skit.

Vart tog hundsnacket vägen?

I'll be back after a couple of comments from our sponsors!

Fd städgalen sa...

6 tim med köket???? Har du tur så är du säkert klar söndag fm, om inte skiten kommer tillbaka!!!!! o dä vet man ju aldrig.

"Skiiit på diiig"

Bloggare sa...

längtar alltid efter kommentarer. Skippar nu hundsnacket och börjar städa.