torsdag 29 oktober 2009

Nej

inte är det mycket nu heller...

Tänkte återknyta tråden till det jag upptäckte hos Tessan för några veckor sedan men, nä. Det får vänta tills en annan gång.

Har lärt mig några nya ord. Äh, inte nya så sett men de ingår allt mer i den dagliga vokabulären. Utsaga och förhandling är några av dem. Egoism och hänsynslöshet är andra. För att inte tala om regelverk och misstroende. Tänk vad mycket man får vara med om både på det ena och det andra planet. Det bästa av allt är att jag inte ens själv letar efter dessa - de bara kommer till en ändå och inte ett dugg har det med fyrfotingarna att göra heller. Sicken knasig värld va?

Hypnotisören är avklarad. Rätt okey tills författaren, egentligen författarna, får för sig att avsluta amerikanskt. Snacka om att skena iväg. Fast det fanns en hel del bra i boken också.

Fyrvaktaren är nästa litterära verk som nu gås igenom. Passar perfekt att lyssna till när man åker bil, vilken blir lite extra mycket denna vecka. Alltid spännande att få ta del av vad Mellberg hittar på och ej att förglömma, alla trasiga själar till höger och vänster. Fast det slutar säkert mer eller mindre bra för huvudpersonerna iaf...

Passar också på att bjuda på en varning. Se till att inte stå på höstblöta löv när tre hundar får för sig att sätta en fjärde på plats. Publiken tjöt i högan sky och betyget på sittandet blev en klockren 10:a. Kan lova att det inte går att göra det snabbare. Tyckte själv att det var så komiskt att jag helt glömde av att belöna hundarna för deras tilltyg.

Nu blir det lite brådis igen för att hinna vara på rätt ställe i rätt tid. Fan, det låter nästan som mitt före detta arbetes målsättning. Därför tar jag snabbt som en vessla tillbaka detta - så då var det klart. Så nu blir det Läckberg 2 * 30 minuter igen. Alltså snart klar med andra ord.

Tjingeling!

Inga kommentarer: